Тема заняття: Проектування майбутньої професійної діяльності Кожна людина хоче бути успішною і щасливою, але успіху в житті досягає лише той, хто правильно визначає свою мету та план її досягнення, ставить перед собою нові завдання і наполегливо працює. «Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї всю душу, то щастя само вас знайде» – стверджував вітчизняний педагог Констянтин Дмитрович Ушинський.
Ніколи не припиняйте вчитися. Нові професії потребують нових знань і навичок, яких вам не дасть жоден навчальний заклад, тому:
- не обмежуйтеся предметами шкільної програми – відвідуйте гуртки, тренінги, курси;
- не чіпляйте на себе ярликів на кшталт «я гуманітарій, мені математика не потрібна» тощо – дедалі більше нових професій потребують знань з різних сфер;
- проходьте різноманітні тестування, які допоможуть вам перевірити свій рівень знань;
- опановуйте нові сфери – робіть не тільки те, що вам найкраще вдається;
- розкривайте свої можливості.
У житті кожної людини завжди має бути вибір і можливість досягти успіху! В основу професійного плану треба взяти мету та обґрунтовану відповідь на питання «ким бути»?
Спілкуйтесь і «копайте глибше». Коли запитати в дитини, ким вона хоче бути, обов’язково почуємо «лікарем», «учителем», и «водієм» тощо. Діти називають професію, яка, так би мовити, на поверхні. Ніхто не скаже, що хоче бути «бортоператором з перевірки магістральних трубопроводів» чи «аудитором систем харчової безпеки». На жаль, уявлення про професії не надто поглиблюються і в учнів середніх класів.
Як дізнатися більше? Один зі шляхів – спілкування з дорослими, які задоволені своєю роботою (запитуйте, що саме вони роблять, чому їм це подобається, з чого вони починали, скільки й де навчалися).
Ще один спосіб – «копати глибше» самим. Спробуйте уявити, які професії ховаються за лаштунками.
Наприклад, за кожним спорудженим будинком стоять архітектор, інженер-будівельник, виконроб, слюсар, сантехнік, електрик, муляр, штукатур, водій, бухгалтер та ін. Щоб з’явилося телевізійне шоу, потрібні продюсер, режисер, сценарист, редактор, інженер-технолог,
оператор, керівник рекламного відділу та багато інших. Щоб ви отримали шкільні підручники над ними працювали: автор, фаховий редактор, літературний редактор, технічний редактор, коректор, дизайнер, художник, верстальник,фахівці поліграфічної та целюлозно-паперової галузей… Міркуючи таким чином, ви знайдете не одну професію, яка вас привабить.
Завдання: дослідити та створити текстовий документ в Microsoft Office про професії людей які були задіяні під час будівництва ЗАВОДУ "АЗОТ"
переслати мені на trud9@ukr.net до 08.05.2020 р.
не забуваємо вказувати в темі листа:
Інформаційні джерела:
1. Підручники з трудового навчання 9 клас
|